Sunday 5 August 2012

Sudah Setahun

Ramadan dah hampir melabuhkan tirainya, Aidil fitri bakal menjelma. Sudah setahun, blog ini berusia. Walaupun sekadar mencuri masa dan ketika untuk menulis, tapi blog ini lebih kepada medium luahan sendiri dan untuk diri sendiri.

Dalam waktu yang terbatas dan bukan layaknya menulis, tapi kepuasan melihat hasil yang serba kekurangan ini umpama melihat benih yang disemai mula berdaun. Tanpa baja dan berhatian yang khusus semestinya pokok yang terhasil agak terbantut tumbesarannya.

Ramadhan tahun ini cuba dilalui dengan keazaman untuk menjadikan, ramadhan ini yang lebih baik dari yang sebelumnya dan sudah tentu bukan lagi yang terbaik. Dalam menuju kearah pembaikan prestasi dalam menghadapi bulan yang indah yang penuh dengan keberkatan, kita menggarapkan usaha, agar ianya menjadi routine yang akan diteruskan dalam hari hari dan bulan bulan mendatang.

Perjalanan dalam bulan yang penuh rahmat ini, terasa cepat tapi mempunyai ruang yang terasa luas bagi kita beribadat. Dibulan lain terasa waktu begitu terbatas dan berlalu dengan pantas.

Apakah masih ada Ramadhan lagi?

No comments:

Post a Comment

The Chosen Path

Dedication This wrinting is dedicated to my family that continuously pray for my well being and success. To my children that understand t...