Saturday 9 August 2014

MENTERI BESAR SELANGOR

Terlalu banyak masa yang tenaga diperah untuk melihat kekecohan politik di Selangor berakhir. TSKI seorang yang berkaliber dalam dunia korporat, tetapi dalam politik, resume untuk korporat amat berbeza. Berbeza hulu dan bulu.. berbeza padang dan belalang.

Sikap autoratik memang diperlukan dalam pengurusan, tetapi tidak semua tempat boleh digunakan method yang sama. Sadam Husin dan Taliban diperlukan di Iraq dan Afghanistan. Sikap dan cara selain dari Sadam dan Taliban tidak di kebanyakkan negara lain.

Semua orang tidak akan menyokong pembangkang, apabila pembangkang menyokong, ini sokong yang membawa rebah. Mengapa pihak lawan begitu menyokong TSKI? Tidakkah tempat itu dipuruskan oleh pemimpin parti, dan mengapa TSKI begitu liat hendak melepaskan takhta? Adakah kerana perjuangan yang belum selesai atau ada hajat yang belum kesampaian.

Perjuangan politik akan ada pihak yang meneruskan, kerana setiap perancangan sudah digalurkan dan disusun. Tiada masalah bagi pihak seperjuangan meneruskan langkah. Hajat, cuma yang berhajat sahaja yang mengetahui.


No comments:

Post a Comment

The Chosen Path

Dedication This wrinting is dedicated to my family that continuously pray for my well being and success. To my children that understand t...