Friday 5 August 2011

Terus Berjalan

Kini, 8 tahun aku mengharungi perit getir sebagai peniaga kecil. kegetiran yang tidak terucap dengan kata kata. Jika dituturkan berhari lamanya untuk kuluahkan segala yang terbuku.

Aku tetap berjuang meneruskan perjuangan ini, bukan untuk aku saja, tapi untuk seluruh warga kerja yang telah bertungkus lumus bekerja untuk mencari nafkah untuk keluarga. Berat kurasa tanggung jawab ini untuk memastikan makanan tersedia di atas meja mereka.

Ramadhan ini, seperti sebelum-sebelumnya, kerisauan tetap mendatang, apakah Aidilfitri ini menjadi Aidilfitri terbaik atau sebaliknya. Alhamdulillah, sesukar mana pun, tetap kusediakan sedikit penghargaan untuk warga kerja, walau pun tidak sebesar mana, tapi cukuplah untuk menyambut Aidilfitri seadanya.

Harapan ku, semoga Aidilfitri ini akan menjadi lebih baik dari sebelumnya. Dan semestinya Ramadhan ini tetap menjadi yang lebih baik dari yang sebelumnya

No comments:

Post a Comment

The Chosen Path

Dedication This wrinting is dedicated to my family that continuously pray for my well being and success. To my children that understand t...